Nyheter i chokladsortimentet

Jag har nu fått in ännu mera nyheter i chokladsortimentet.

Förutom
Domori's underbara ursprungsserie "Single Origins" , samt "Chateau line" som är gjord på Criollo, har jag nu fått in L' Artigiano's serie med sött havssalt från Cervia. Allt från mjölkchoklad till mörkchoklad, samt även en med lite lakrits och en med lite olivolja. En choklad som höjdes till skyarna när jag var i radion och höll en liten provning.

Jag har även hittat en vit choklad med kanel som är helt underbar. (Idag ska jag prova den till lite glögg.) Sedan har jag en choklad som passar som handen i handsken till en fruktig Whiskey. Det är en mörk (72%) men mild choklad som smaksats med apelsin. Det är inte bara chokladen som är kanon, dom har världens snyggaste förpackningar också.



Som inte det vare nog så kommer det ännu mer till veckan, vad sägs om en 68% vildkakao från Bolivia med en underbar eftersmak av lakrits. Sedan kommer det även lite olika "Grand Cru" choklad sorter från Maracaibo distriktet i Venezuela, 65% mörk-, 49% grädd-, 38% mjölk choklad, där samtliga är gjorda på Criollo bönan. Att det även kommer en 64 % Madagaskar som är gjord på Trinitario/Criollo bönan från det underbara Sambriano området på Madagaskar.

Samtliga som jag får in under kommande vecka kommer att kunna köpas i 47 grams handgjorda chokladkakor, sedan kommer dom att vara en del i kommande chokladprovningar då jag även kommer att gjuta provbitar.

 
Är du intresserad av en chokladprovning är det bara att maila.

Läs även andra bloggares inlägg om , , , ,

Kommentarer
Postat av: kellie

Nejmen gud! en chokladblogg! GAH! ge mig mer! Vill ha! mest! underbart. hit kommer jag fler gånger!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback