Chokladsnack i radion

I måndags var jag med i Centralen som sänds i P4-Dalarna och snackade lite choklad. Eftersom det bara rörde sig om 30 minuter, minus nyheter och en massa musik så han jag inte med just någon ting av det jag tänkt.

Jag hade dukat upp en hel del choklad som skulle tagit över 2 timma att testa om det varit en vanlig chokladprovning, men det blev en expressprovning utan dess like med flera sorter vi inte an testa. Förhoppningsvis lär det inte allt för förvirrat eller galet för er lyssnare.

Eftersom jag inte hunnit lyssna på inslaget själv så är jag lyckligt ovetande om vad jag sade(har teflonminne), men min älskade fru tyckte jag var duktig. (Tack älskling!)

Här är bilderna m.m. från radions hemsida:

Chokladprovning

Jennie Mörk och Stefan Lindkvist
Jennie Mörk och Stefan Lindkvist


Såhär i juletider tyckte vi att det var dags att lära sig mer om choklad. Vi bjöd hit Stefan Lindkvist som är väldigt kunnig på kaffe och choklad. Han lät oss prova choklad med olika procent och från olika länder, bland annat en med havssalt.


Vad innebär procenten?
 Hur smakar vildchoklad?
 Choklad med havssalt


Vi fick så mycket choklad att smaka på.
Vi fick så mycket choklad att smaka på.

Läs även andra bloggares inlägg om  , , , , , ,


Kommentarer
Postat av: jb

Som vanligt... "journalister" som kör sitt eget race :)



Kul att du fick synas lite iaf!



jb

2008-12-17 @ 19:18:21
Postat av: Jessica

Jag hörde!

Duktig som vanligt, plus att jag blev chokladsugen när ni pratade om vit choklad.. mums!

Men nog borde du fått mer tid..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback