Latte-art tools

Förra veckan var det Formex, torsdag-söndag och jag jobbade under helgen i jbcoffeehouse's monter där vi visade Ascaso, Bezzera, Motta, Mauro, mm. Med andra ord så hade vi allt man kan behöva som "hemmabarista" i montern.
Det blev några espresso, cappuccino och Latte macchiato, samt några "dubbel cappuccino" som en utställare kontinuerligt drack.

Det nördigaste vi hade i vår monter var nog detta helt underbara Latte-art set.


Tyvärr han jag inte riktigt med att prova dom, men jag vet att Kaveh Azizian kommer att ha dom framöver och leka med och förhoppningsvis gör han riktigt snygga Café latte med dom. =)
Lite "vill ha" känsla väcker dom, men och andra sidan är jag ingen etchande Latte-art människa direkt.

En annan helt underbar nörd pryl jag fått från jb är denna helt underbara nyckelring, ett måste för alla espressofantaster.
 
Nu ska jag bara få någon att svarva en tamper i samma storlek....

Läs även andra bloggares inlägg om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Göran

Måste ha!

2009-01-28 @ 20:14:00
Postat av: Göran

Förresten, här har du tamper:

http://www.coffeeparts.com/accessories/keyrings.html

2009-01-28 @ 20:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback