Dagens goda gärning

Idag skulle jag och barnen till svärföräldrarna med släpvagn och för att skruva lite på bilen.

Hur som helst så på vägen dit blev jag tvungen att stanna för att bussen svängde ut på vägen från en hållplats. När jag åker förbi ser jag i ögonvrån en liten flicka som står och storgråter på hållplatsen. Lite lätt fundersam åker jag vidare (bilar bakom), men beslutar mig för att vända. Sagt och gjort, backandes och krånglandes på smal väg, mycket snö och släpvagn vände jag och åkte tillbaka. Vände igen och stannade slutligen vid hållplatsen, där flickan fortfarande står aldeles söndergråten. Jag kör ner rutan och frågar vad som hänt och om jag kan göra något.

Det visar sig att flickstackarn åkt några hållplatser för långt (på landsbygden innebär det flera km), men att hon fått tag på pappa som (jobbade 3 mil bort) skulle komma och hämta henne. Jag ber henne att ringa pappan och fråga om det var ok om jag och flickorna körde henne hem. Efter att ha pratat med pappan och gett honom mitt nummer så är det ok att köra hem henne. Flickan blev riktigt glad och pappan ringde senare och var oerhört tacksam för hjälpen.

Om mina flickor hamnar i nöd hoppas jag också att det ska komma någon vettig person som inte är sjuk ihuvudet och hjälpa dom!

Kommentarer
Postat av: jb

Vägens riddare :)



Som du sa, vad glad man skulle bli om någon gjorde så för ens egna...

2009-02-13 @ 13:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback