I väntan på surdegsbröd

I söndags fick jag för mig att jag skulle baka matbröd, så när jag var på affären fick jag för mig att jag skulle göra surdegsbröd.
Så i söndags började jag med att göra surdeg, som jag har pysslat om i 4 dagar med att röra i och lukta på.

Nu har jag i alla fall blandat till én liten deg som står på jäsning som jag har smaksatt med lingon (älskar lingonbröd) för att få lite mer syrligare bröd.

Har jag tur hinner älsklingen med att smaka innan hon far till
Pappersvinden för dagens insats.

Förhoppningen är att slutresultatet ska se ut så här:



Nu funderar jag bara över om jag har bakat eller om det har varit ett mindre krig i köket, suck så det ser ut...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,


Kommentarer
Postat av: jb

Var får du all energi ifrån... :) ???



Kan du inte överföra lite till jbc?



jb

2008-10-03 @ 19:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback