FIA föreslår ändringar i F1

För dom som inte vet är jag en F1 frälst människa. (Och JA, jag vet att dom "bara" åker runt, runt.)
Men nu till det tråkiga, FIA(Internationella bilsportförbundet) har på förslag att man ska övergå till standard motorer i F1 för att teamen ska spara pengar. Det tar död på F1 tycker jag personligen, för annars blir det ett DTM med annan kaross.

Ferarri hotar att lämna F1 om förslaget går igenom, och det skulle F1 verkligen ta skada av. =(

Jag tycker att reglerna dom har nu med volym, antal motorbyten osv är fullt tillräckligt. Skulle man ändra något så kanske man skulle titta på att skärpa dessa regler istället.

Här finns en artikel i Sydsvenskan om eländet, samt en ifrån Dagbladet.no

Läs även andra bloggares inlägg om , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback