Delicato får inte ha "nyckelmärkning"

Livsmedelsverket hytter med fingret åt Delicato, som har fått dra tillbaka sin reklamkampanj med "nyckelhålsmärkta" tårtor. Lite fjantigt tycker jag, som tycker att dom har fått till lite coola reklambilder.

Den omtalade nyckelhålsmärkningen:



Här ser ni några andra från deras kampanj:

   

Länk till Delicatos Kampanj.

Lite länkar om märkningen:
DN's inlägg.
SvD's inlägg.
Expressens Opinionsblogg.
Aftonbladets inlägg.


Läs även andra bloggares inlägg om ,

Kommentarer
Postat av: hanna

Haha! Stackars livsmedelsverket - tänk vad hemskt om dom inte blir tagna på allvar!!

Postat av: jb

Ja, man kan ju undra om livsmedelsverket verkligen tror att vi är idioter hela bunten... :)



Naturligtvis inget bra med vilseledande marknadsföring men missar man att detta inte är på allvar kanske(?!?) man ska byta jobb...?



Min favorit är den med tårtbiten med ett körsbär på toppen med texten "en frukt om dagen är bra för magen" :)

2008-10-29 @ 09:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback