Recept "fusk islatté"

I helgen som var hade Pappersvinden öppet hus med ett fullspäckat schema på demosar och makes and takes.
Jag stod där hela dagen för min firmas räkning och skulle göra kaffe till kunderna, tyvärr var det ta mig tusan värmerekord den dagen tror jag så jag fick rikta in mig på islatté.


                                          Foto: Göran Thorén

Förutom att jag bjöd på Kaffe och choklad prover så höll jag även demos med Distress ink.
Annars försökte jag för brinnande livet att vända folk till espressobaserade drycker och jag tror att jag lyckades väldigt bra då det var många som ville veta hur man gjorde islatté.
Tyvärr är det inte alla som har en espressomaskin hemma och många undrar hur dom ska göra då.
Här finner ni ett enkelt och en ganska bra "fusk islatté".

Du behöver:


1-2 msk hett vatten
1-2 tsk pulverkaffe
Råsocker/strösocker (socker behövs för att döva beskan i snabbkaffet)
Vaniljsocker (1 krm - 1/2 tsk)
Mjölk
Is
Lattéglas
Sked
Shaker (går även utan)

 
1. Vad som behövs (se ovan)
2. Häll i vattnet och tillsätt snabbkaffet, socker (efter tycke och smak), samt vaniljsockret

 
3. Blanda och tillsätt sedan is.
4. Tillsätt en skvätt mjölk och skaka.



5. Häll upp och fyll med mjölk.

Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Yes! Tack! Nu måste jag skynda ut i köket och göra en sån där underbar dryck. Tusen tack för igår också! Det var både gott & trevligt!

Postat av: Stefan

Akta dig för latttesjukan bara det är ett elände att ta sig ur...;)



Tack för senast, det var riktigt trevligt!

2008-08-01 @ 09:45:14
Postat av: Skräptanten

TACK! TACK! TACK! Det blir nog min räddning!



Jag har ju blivit helt beroende! Slåss med lilla espressomaskinen här på Pappersvinden, men vet ju inte hur man GÖÖÖR!!!

Min utmaning till dig Stefan blir att göra en okej islatte med denna skräpmaskin (det klarar du aldrig)!



Ha det bäst!

2008-08-01 @ 14:45:19
URL: http://www.pappersvinden.se/skraptanten
Postat av: Stefan

Svårt att göra guld av plast....., men jag vet. Det står en HX maskin här till salu för endast 8 lax (14 lax nypris).... =)



Oavsett så måste man ha en kvarn för att kunna få till något som helst med en espressomaskin, sedan måste man ha ett kaffe värt namnet.....

2008-08-02 @ 21:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback