Ny islatté - "Razised"

I vår familj gillar vi att dricka islatté när det är varmt ute, så därför vill jag med stolthet dela med mig av ett nytt recept jag gjort.

Det hela började med att det var en tävling på
Riktigtkaffe.se, men jag hade varken tid eller lust just då.
Här om dagen fick vi nygjord hallonsylt av mina föräldrar som jag nu har använt i en helt ny variant av islatté.

Här följer lite bilder och beskrivning på hur du gör din egen Razised - islatté med hallon touch.


För utom pryttlarna så behöver du:
- Hallonsylt
- Bra kaffe (Mauro De Luxe)
- Råsocker
- Mjölk
- Is

  
1. Ös upp några tsk hallonsylt i ett glas/kopp och värm i micron så att den blir lite med simmig.
2. Häll sylten i silen och pressa ur saften med en sked.
3. Brygg en espresso över saften

  
4. Vackert... =)
5. Häll shoten i en shaker och tillsätt råsocker efter tycke och smak.
6. Rör tills sockret lösts och tillsätt is.

 
7. Tillsätt mjölk
8. Fyll glaset med is och häll upp (komplettera med mer mjölk och sugrör)



Grattis - du har gjort en Razised
Bilderna finns i högre upplösning på min Flickr

Kommentarer
Postat av: Geireli

love the web site lots of luck love to see more poems


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback