Har gått fotokurs på Pappersvinden.se

Förra veckan gick jag och frugan tillsammans med några andra en fotokurs på Pappersvinden i Falun. Det var mycket teori med diverse inställningar på kameran, kameravinklar, utrustning, objektplacering, ljusvinklar m.m.

Kursen var helt teoretisk och innehåll grymt mycket fakta. Idag en vecka senare hade vi en liten återträff där vi hade kamerorna med oss och testade att göra olika inställningar på kameran att fotografera med.
För min del blev det mycket makro fotografering med olika skärpedjup, och även lite fotografering på rinnande vatten med lång slutartid för att få en sådan där mjuk skön och böljande bild som ser ut som ett sagoland.

Som ni förstår så blev jag även såld på detta, och inte bara jag utan även min fru blev fast (hon har alltid varit intresserad av detta). Nu återstår bara att införskaffa sig en bra systemkamera med ett makro objektiv......

Tack för kursen Micke, det var kanon skojjigt!
Förresten, kolla in några av Mickes bilder i Sågmyrabilder.
image145Kolla även in min underbara frus foton från kursen här!

Kommentarer
Postat av: uve

Jag älskar dig vännen! Kul att vi äntligen hittat något som vi kan göra tillsammans och som båda tycker om. Vi kikar på en ny kamera i helgen tycker jag.
Puss, puss

Postat av: Linken

Jag tycker att du är världens bästa fru, men det visste du väl redan...

2007-05-31 @ 21:50:32
URL: http://linkens.blogg.se
Postat av: uve

Mm, men jag blir inte ledsen över att du påminner mig om det ibland :-)

2007-06-01 @ 21:31:00
URL: http://www.uves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback