Golf!?

Jaha, då hör man till den stora skaran som provat att hammra iväg en golfboll.
Vi har ett gäng på jobbet som jag brukar trakasera för diverse golfgrejjor som, handske i bakfickan, puta med rumpan, klubbor som måste frysa (dom med "raggsocka" på och så vidare. För ett halvår sedan gjordes ett tragiskt misstag av mig, då jag sade att klart jag skulle prova om dom släpade iväg mig.

En av våra trevliga konsulter som heter Peder från ett cad-företag tog tag i saken och släpade iväg oss till Dalsjö golfbana, där han dagen till ära bjöd oss på lunch före det stora elddopet. Efter att vi ätit tog vi oss ner till ranchen för att "slå lite boll". Och det gjorde vi, fast vi (jag och Erkki) slog lite grön plastmatta också (den var lite dammig sade vi).

Hur var det då? Jo, det var faktiskt rätt kul att bara stå där och slå lite boll och skratta åt våra missar samtidigt som vi var imponerade av våra proffs (Peder och Stefan K) som var sjukt duktiga.

Nu till den slutliga frågan, kommer jag att prova igen? Solklart komer jag att följa med dom andra "fröknarna" ut på banan om tillfälle ges. Suck, jag är förlorad, en fjolla.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback