Böntest...

Shoppade en liten kaffepåse på Kaffemaskinen när jag var dit för ett tag sedan.

Påsen innehöll följande:
250 gr Johan & Nyström Isola
250 gr Johan & Nyström Monsun Malabar
250 gr Johan & Nyström El Salvador Bourbon Estate
250 gr Kaffemaskinen De Sica (Johan & Nyström)
1000 gr Mauro De Luxe
Tyvärr så var min favorit Johan & Nyström 5-Estate slut, så jag fick nöja mig med dom två kilona kaffe ovan.

Mauro De Luxe, utlåtande efter ca 500 gr:

Ett riktigt gott espressokaffe som har en härlig doft vid extrahering och ger en riktigt mild och fyllig crema. Personligen tycker jag att den funkar  bra till diverse mjölk blandningar också. En kaffeblandning jag antagligen alltid kommer att ha hemma.

Johan & Nyström Isola.

En espresso blandning som är en riktig höjdare som cappuccino. Den har enormt god eftersmak i cappuccinon med tydliga aromer av mörk choklad, och är precis så smakrik att den ger en perfekt balans mellan espresson och den skummade mjölken i cappuccinon.
Som espresso tycker jag också att den är bra med fin och tjock crema.


Johan & Nyström Monsun Malabar.

Inte alls ett kaffe i min smak, tycker att det smakar beskt, jordigt och lite unket. Återstår att testa det som espresso...
Espresson hade en tjock och fin crema som smakade och doftade ljuvligt, mycket smak, lite besk och en lång och intensiv eftersmak. Enkelt: En smakrik men ändå mjuk espresso.

Johan & Nyström El Salvador Bourbon Estate, utlåtande kommer.


Kaffemaskinen De Sica (Johan & Nyström), utlåtande kommer.

Kommentarer
Postat av: Conradnikita

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback