Böntest "Natura Equa"

Här kommer ett utlåtande på :

Caffè Agust, Natura Equa
(jbcoffeehouse).

image248





Mitt första ekologiska, Fairtrade mm kaffe, som är en riktigt mörkrostad 100% arabica blandning.

Den kräver att jag kör kvarnen med en malningsgrad som i vanliga fall skulle vara lagom för turkiskt kaffe för att få en extraktionstid på 25 sekunder för 3 cl espresso.

Kaffet/creman har en liten aning karamell i doften och ger en halvtunn crema, men inte katastrofalt tunn.

Ett kaffe som smakar kraftig och Intensiv med viss bitterhet och  syra som  blommar ut i stor fruktighet med socker i. Den har en lång och kraftig eftersmak.

En perfekt eftermaten espresso eller som jag tycker,  i en cappuccino med lite socker i där sockret  och mjölken får fruktigheten och kaffet att blomma ut i en underbar smak.

Det som var riktigt kul med detta kaffe var att det var den största mängden pärlbönor jag någonsin skådat i en kaffeblandning.(pärlböna till vänster jämfört med vanlig "Flat bean" till höger)

image247


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback