Besök i Mockfjärd

I tisdags fyllde svärmor år, så vi for till Mockfjärd för att äta lite tårta och gratulera. I Mockfjärd fanns förutom svärmor och svärfar även Amberle, som direkt när vi kom tog Fanny med sig för att visa var det fanns mogna rödavinbär.

Efter att vi ätit tårta tog vi en tur till stugan iDala-Floda, där vi plockade blåbär till barnen och grillade korv.

Eftersom svärmor helst inte ville vara med på bild, slipper hon se sig själv på bild här på bloggen...


En lycklig Fanny som mumsar rödavinbär i sin för dagen nya hattEn lycklig Amberle som var kanonsvår att fånga på bildFanny på språng

Lite fina blommor i Mockfjärd.. och mer blommor.. och ännu mer.

Fanny är lite fundersam varför dom röda och dom vita bären inte smakar lika..

Min älskling gjorde en liten blommpinne innan vi for

Ett av alla goda blåbär vi plockade


(Har köpt en hatt till Amberle också!)

Kommentarer
Postat av: Skräptanten

Vilka somriga bilder! Det verkar ha varit en härlig dag!
Män som hatar kvinnor ligger redo för utlåning till dig därhemma. Boken alltså, inte männen, du kommer att sträckläsa den, jag lovar!
Jag tror dessutom att du har en Stephen Booth pocket (Svarta hunden) som jag inte läst och som jag vill låna, kan det stämma?

Postat av: Svärmor

Tack Stefan

2007-07-13 @ 21:38:54
Postat av: ulrika_m

Men vilka härliga bilder! Och är blåbären mogna redan??? Då vet jag vad jag ska göra i helgen ... stå på knäna i blåbärsriset. Vill fråga dig sedan hur du får till visningen av bilderna så fint på din blogg, så vill jag cokså göra! vi tar det vid tillfälle sen, om du kan och vill. Maken hälsar och tackar för besöket på hans blogg och undrar dessutom om du som har koll på växtligheten i skogen har sett några kantareller ännu?

2007-07-14 @ 18:22:34
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Linken

Självklart ska jag visa dig hur jag lägger upp bilderna på bloggen (om det nu är lika upplägg på din).
Blåbären är inte helt mogna ännu, utan det är handplockning som gäller ännu.
Har tyvärr inte sett till några kantareller ännu, men om det blir lite varmare nu när det regnat står det nog inte på.

2007-07-14 @ 23:43:40
Postat av: Tobiasellen

Greetings! The excellent site, has especially liked design. Thanks.

2009-10-09 @ 14:33:34
URL: http://tobiasellen.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback