Svamp under huset.....suck..... (Fannys rum del 2)

Jaha, då har det hänt lite igen då.
Nu har vi fått ur trägolvet, golvvärme kabeln, isoleringen och trossbotten. Och börjat med att gräva ur, så att det blir mer luft och samtidigt utrymme så att det går att ta sig fram under huset.
Som vanligt har jag haft min snälla pappa till hjälp med allt arbete. Det tar en enorm tid att göra allt som skall till i en renovering, och som vanligt har en tok som jag trott att det går fort som tusan att fixa till. Och inte är det bara jag som är tidsoptimist, utan även svågern som också har
bloggat lite om det ämnet.

I helgen har även sonen Tobias varit med och pysslat lite, när vi skulle rensa värmekabeln från "trådarna" som den var fästad i hönsnätet med.
Annars har det varit mycket skottande av jord som helgen har vikts för, och det blir en och annan släpvagn när det skall grävas ur 20-30 cm till på ca 50 m2.

Här kommer lite kort som visar hur vi skrider fram.

 Här har vi fått ur golvet, och hittat råttskit till förbannelse.

 Här är även golvet, isoleringen, värmekabeln och en del vindpapp ur rivet.

 Grävningsarbete pågår...

 Ett av alla lass med jord som vi kört bort.

Och sist men inte minst ett kort på svampen som växer under Fannys rum.
mer svamp

Ser hur vidrigt ut som helst, men den ska nog få ge sig för saneringskillens obarmhärtiga behandling.

Slut för denna dag/helg, men fortsättning följer....

Kommentarer
Postat av: Amiraida

Keep up these useful pieces.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback