Renovering av verandan

Idag slog vi in råsponten och dom nya takstolarna jag gjort i taket på verandan, det gick förvånansvärt fort att slå fast råsponten som jag målat tidigare i veckan. Att sedan sätta dit pappen var rena barnleken på det lilla taket om man jämför med det vi satte dit på det stora taket för ett tag sedan. Efter att mamma & pappa åkt hem sågade jag till lite trekantslist som jag satte under pappen ute vid ändarna och in mot väggen för att styra undan eventuellt kondens dropp, efter det bled det så mörkt att jag blev tvungen att gå in.

Som vanligt servade min underbara fru oss med mat och fika under dagen, medans min snälla mamma såg efter Fanny.

Foto kommer!

Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback