Fönstermontering i vardagsrummet

Nu har jag och min far fått in 2 nya fönster och bytt ut ett gammalt med fel storlek i vardagsrummet, så totalt 3 nya fönster sitter på plats.
Jobbet har gått skapligt bra förutom det sista fönstret där vi hittade en del dåligt timmer som vi fick lov att såga bort(suck och stön av stora mått, som fördröjde 3 timmar). Därav det stora hålet i väggen på "strålkastar bilden".

Det är lite roligt att jag och min far kan jobba ihop nu för tiden. För några år sedan var vi som hund och katt, dvs konstant oense om hur och vilken ordning vi skulle renovera/reparera.

Här kommer lite bilder på fönstermonteringen i vardagsrummet, som var en "bunker" tidigare., Lite roligt är att när vi rev upp båda hålen för fönstren så hamnade vi i den gammla svarta tavlan som setat på väggen sedan 1800-talet.
(För dom som inte vet bor vi i en fd. skola från 1800-talet)



Så här såg det ut innan vi sågade ner dom trasiga äppelträden och sågade upp för fönstren.

 

Dax att sova för kvällen                     Sista sågningen kvar i "bunkern"

 


Dax för montering av sista fönstret    Fönstret på plats(3,4 m takhöjd is the shit)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback