Fast i Poliskontroll

Igår när jag skulle till Rättvik hamnade jag i en poliskontroll. SUCK!

Jag låg bakom en husbil som höll 70 kh/h på en 90 väg, så när det blev fri sikt laddade jag på och drog förbi. Toppade väl runt 120 någonting när jag var förbi, då plötsligt en polis steg ut i vägen framför mig och vinkade in mig.

Shit tänkte jag, då var det böter igen då samtidigt som jag funderade på om jag skulle bli av med körkortet. Men som tur var var det blåskontroll det var frågan om.

Poliskontroll, Foto: Chris Maluszynski/Scanpix
Bild: svt RAPPORT

Polisen slänger fram alkomätaren och ber mig blåsa och när mätaren piper slutar jag blåsa. Givet trodde jag åter igen att det var nog (har hänt flera gånger). Lätt irriterad ber polisen mig att blåsa tills han säger stopp....
Och med min vanliga tur så var ena halvljuset trasigt, så då klev det fram en bilinspektör som gjorde flygande besiktning på bilen med en polisrapport om krav på åtgärd snarst möjligt.

Måste säga att jag ändå tyckar att polisen gör ett bra jobb som är ute och kollar fylla på lördags förmiddagarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback