Choklad leverans och en liten hemma provning

Idag kom min första leverans av choklad från Michel Cluizel, som är en fin kvalitets choklad från Frankrike, samt lite smaksatta "kakor" från Tyska Heilemann.

Eftersom det ska säljas gäller det att kunna sina produkter, så vi var tvungna att öppna några produkter.
Det fanns bland annat en trevlig provninigsask med varierande kakaohalt att prova, så den var ett givet val. Sedan föll lotten på en chokladkaka från plantaget Mangaro på Madagaskar, som för övrigt vunnit första pris på Salon Du Chokolat i Paris (sjukt god!)

Här kommer bilder på provade produkter:
image350image352

Nu väntar jag bara på att
Ondo-Media skall få lite tid att fixa med min hemsida och webbshop, sen ska det spridas choklad över landet! På sidan kommer ni att kunna läsa om choklad, kaffe, provningar, hantverket espresso, ladda ner provningsprotokoll för choklad samt kaffe, m.m. Som ni förstår så håller jag på för fullt att förbereda mig för att få en hemsida som kan erbjuda det mesta för den choklad eller/och kaffe frälsta.

Nu ska jag gå och lukta på chokladen igen....=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback