Islatte på The lounge kaffet

Efter att jag gjort ren min maskin idag så öppnade jag med stor förväntan en påse av "The Lounge Falkenberg" (som Daniel Chomieniec på just  The Lounge har varit så snäll att skicka till mig) och började att exprimentera mig fram till ett bra shot. Endera var det grymt nyrostat eller så har det en grov malningsgrad, för jag fick mala grövre än andra sorter jag kört i kvarnen.

Hur blev den då? Jo, som espresso var jag inte så att jag slog frivolter eller så, utan jag tyckte den var syrlig och mjuk i smaken. En bra espresso, som jag kände skulle vara god i blandning med mjölk.
Sagt och gjort så körde jag två skott i shakern och skopade i två tsk socker, en med vaniljsocker och lät sockret smälta. Sedan tippade jag i lite mjölk och några isbitar och shakade loss, slog upp det i två glas och fyllde upp med mjölk till lagom storlek.

DEN VAR SJUKT GOD!!!!

  

Inte bara jag tyckte om min Islatte, utan det gjorde även frun och dottern...
Och fler ska det bli....

Kommentarer
Postat av: Skräptanten

Måste få scrappa bilden av Islatte-Fanny!
Måste få smaka islatten!
Måste få säga att jag tycker om er!

Postat av: Linken

Vi tycker om dig också, men Uve har redan paxat bilderna till Scrappningen....
Islatten står på bordet så fort du kommer hit...

2007-06-11 @ 15:40:50
Postat av: uve

Äntligen använder du kaffemaskinen till det den måste vara gjord för ;-) Vi älskade verkligen dina Islattes jag och sötnosen! Vad kul, då blir det två olika scrapalster av Fanny med Islatte.

2007-06-12 @ 09:38:55
URL: http://www.uves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback