Dalarna finns på kartan!

I dag när jag och Fanny var på ICA Maxi på ga: regementet i Falun hittade jag:

image255

Jepp du ser rätt, det är
Arlas Baristamjölk. Jag har länge gått och tittat i hyllorna på affärerna här hemmikring efter den omtalade Baristamjölken. Som du förstår så är den lite dyrare än vanlig mjölk(10kr/liter) pga den lilla volymen jfr med vanlig mjölk, samt att det är lite av en nich produkt för Arla också.

När jag kom hem öppnade jag naturligt vis en liter direkt och smakade på den som den är, och kom fram till att den var lite sötare än vanlig mjölk vilket i sin tur lyfter fram smaken på en syrlig espresso desto bättre.

Efter smakningen drog jag ett snabbt skott(enkel espresso) på Pulsanten och skummade en skvätt Barista mjölk.
Den var väldigt enkel att få microskum i utan att behöva stretcha den tycker jag. Det var bara att låta mjölken "rulla" i kannan så fixade microskummet sig självt. Väl färdigskummad var det en slarvig latte-art som blev av pga att jag blev så förvånad över hur lätt arbetad den var och höll på att hälla i för mycket i koppen.

Här ser ni en slarvig rosetta på cappuccinon och microskummet i kannan:

 

Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Oj oj oj, om det där var en slarvig rosetta (heter det så?) så undrar jag hur en oslarvig ser ut! Supersnyggt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback