Inte ett att starta eget...

Det tar tid att få sin firma registrerad,men den som väntar på något gott....
Till slut fick jag namnet "Lilla Kaffe och Chokladhandeln", utan något tillägg typ "i  Falun" som dom absolut ville att jag skulle ha. Suck och stön!

Att sedan få tag på dom inventarierna som man vill ha är en tung uppgift, det går mer än ett mejl på en produkt man vill ha. Först hittar du det du vill ha hos någon annan, sedan skickar du brev till dom och förhoppningsvis talar dom om var man skall vända sig, annars är det bara att fortsätta. Sen är alla firmor inte så snabba att svara heller, man undrar om dom ens är intresserad av nya kunder, medans andra är hur snabba och bra som helst.

Just nu letar jag leverantörer, en djungel utan dess like med många mejl till tillverkarna runt om i europa, för att få tag på återförsäljare i Sverige. Allt för att slippa handel med andra valutor. Och andra sidan kan det vara värt det för att kunna hålla priserna nere.

Nu ska jag försöka få tag på en kollega i Borgholm (Chokladhuset) som varit jätte snäll, och delat med sig av sina erfarenheter kring att driva en choklad affär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback