Hatar....

Hatar att var så himla hjälplös!!!!

Min lilla dotter på 2 år fick för andra gången feberkramp (inom en månad) och efter det blir hon helt "medvetslös" (okontaktbar, ingen regelbunden andning)så det är bara att åka ambulans till lasarettet.

Väl där har hon piggnat på sig relativt snabbt, men tiden som hon är "dålig" känns som en hel evighet.
Tydligen är det "helt ofarligt" med feberkramp, men varför ökar ambulansen farten och kör med sirenerna på när hon inte blir kontaktbar.
Det är lite jobbigt som förälder att sitta i abmulansen och se när hon "försvinner" och ambulanskillen vänder sig till föraren som i sin tur ökar farten och slår på sirenerna samtidigt som killen bak hos mig febrilt håller på med syrgas, aktiv kylning (baddar kroppen med vatten) för att få ner tempern, samtidigt som han försöker få mig att vara lugn. HATAR...

Får olika besked av läkarna om hur vanligt det är, hur länge det kan pågå, hur man skall bete sig vid anfall och hur länge barn kan drabbas av dessa kramper. HATAR...

Att man är helt hispig hemma när dottern har feber som pendlar fort upp och ner i temperatur (som är den utlösande faktorn för feber kramp). Detta är också anledningen till att jag sitter och bloggar mitt i natten, för vi törs inte sova båda samtidigt (jag och min fru) utan vi sover i skift. HATAR....

Ett stort tack till all underbar personal på barnavdelningen och ambulanspersonalen på Falu lasarett, ni är hur underbara som helst. Ni är dom bästa på att ta hand om stirriga föräldrar och sjuka barn som finns!!  TACK!

Kommentarer
Postat av: erik

Måste vara de västa som finns att se sitt barn bara "försvinna"...

Postat av: Kasparveronica

Wonderful site. Please continue this great public service.

2009-09-10 @ 08:52:52
URL: http://kasparveronica.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback