Amano provning

Idag kunde jag inte hålla mig längre.
För ett bra tag sedan köpte jag via
Gusto lite amerikansk choklad från Art Pollard och hans företag Amano Artisan Chocolate. Tanken var att jag och Mattias D skulle prova lite tillsammans, men tiden räcker inte riktigt till för varken mig eller Mattias.

Amano är helt klart riktigt bra och välgjord choklad, men jag kan inte riktigt tycka att den är värd sitt pris.
Priset jag betalade för Amano (56 gram) var ca 85 kr/st förutom Cuyagua som kostade en bit över 120 kr.

Jämför jag med t ex Domoris single origin från Madagaskar(Sambriano) så tycker jag att den är mycket mer prisvärd än Amano, men som sagt var så är smaken är som baken.
Jag provade Cuyagua(Venezuela), Occumare(Venezuela), Jembrana(Bali) och Madagascar, samtliga på 70%. Personligen så tycker jag att den enda som kan vara värd pengarna är Madagascar, då den har riktigt bra aromer av bl a russin, lite lakrits, mycket fruktig, med en mild och elegant "Madagaskar syra".

Någon dag framöver ska jag jämföra 3 olika favoriter från Madagaskar.Nämligen Domoris Single Origin(Sambriano), Domaris Chateau Line (Madagared) och Amanos Madagascar. Vi får se vilken som faller mig bäst på läppen den dagen.



Läs även andra bloggares inlägg om , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hamnade här, på din blogg, lämnar ett spår innan jag går vidare...

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll/natt!



Passar också samtidigt på att önska dig välkommen till mig:

http://www.metrobloggen.se/offer

Bloggen är mitt klotterplank, den enda fungerande terapin för att ta mig tillbaka till ett ljust liv efter att blivit offer för en våldtäktsman.

En blogg om händer som aldrig slutar kännas, tårar som aldrig slutar rinnas och minnen som aldrig suddas ut...tiden läker inte alla sår!



Finns intresset går det att, via bloglovin, prenumerera på min blogg - vilket verkligen uppskattas!

2009-05-08 @ 01:54:44
URL: http://www.metrobloggen.se/offer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback