Nytt jobb samma elände

När jag kom åter från pappaledigheten passade jag på att byta jobb, då jag tröttnat på alla möten, protokoll, paragrafer, direktiv och standarder som det jobbet innebar.
Något som jag inte räknat med var att göra en ny 5-årig handlingsplan med alla milstolpar, uppföljningsmöten och åtgärdslistor. Vilken miss!! Men, men det brukar inte ta med än 2 veckor att göra eländet sedan är det ur världen, eller i alla fall tills första uppföljningsmötet. D v s om 2 månader....., men det blir nog bra.

Annars är det alltid inspirerande att byta jobb tycker jag, då man får en kick och inspirationen flödar i massor. Dock är tempot så sjukt högt på dagarna att man är rätt matt när man kommer hem på kvällen, så det blir nog mer TV tittande nu är jag rädd.

Något jag aldrig slutat förundras över är hur ofta man haft en handlingplan med massor av alvarliga åtgärdspunkter, som fortfarande ligger där efter 1 år utan någon som helst planering eller uppföljning. Men jag brukar resonera som så att ju större soppa man hamnar i desto större chans har man att göra ett bra resultat.

Nu kan det tyckas att jag gnäller, men så är det inte . Jag visste att allt var eftersatt, men jag kanske inte riktigt såg vidden av det hela. Och andra sidan kanske jag tvekat till tjänsten om jag vetat... Jag kan inte heller skylla på någon annan än mig själv, då jag själv sagt jag till tjänsten.

Nu får det vara slut gnällt, jag har ett utmanande jobb och bra betalt till skillnad från många andra i landet som varken har jobb eller pengar.
P.S. Så har
SEB-s toppchefer beslutat om att dra tillbaka sina lönepåslag, så nu går VD'n tillbaka till svältlönen på 7 millar/år....D.S

Kommentarer
Postat av: Love for Food

ish va jobbigt!



Titta gärna in på min matblogg
http://loveforfood.blogg.se :)

2009-03-13 @ 23:03:42
URL: http://loveforfood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback