Stenqvist i Dalarna (kanske dax att börja blogga igen)

Jag har inte riktigt prioriterat bloggandet på ett tag, då det varit lite mycket att göra men lite bättre ska det nog bli framöver.

Hur som helst så är
Stenqvist hemma i Dalarna på semester en vecka och då passade jag och Mattias på att träffa honom.
Som vanligt kretsar 98-99% av samtalet kring kaffe, rosterier, kända personer i kaffevärlden, rostningsgrader, kaffe trender, olika bönor, bryggmetoder osv.

Mattias hade lite ...... och ..... som han ville att vi skulle tycka till om och vi var väldigt eniga om vad vi tyckte alla 3, men vad det var vi tyckte till om får Mattias själv avslöjja om han vill.

Sedan testade vi en massa espresso med olika extraheringstider och längd(volym i koppen). Riktigt intressant hur en Esmeralda som vilat ett(råkaffe) år blev god som espresso efter denna tid. Jag vet själv att jag provade den som espresso när den kom och tyckte att den var gräslig. Min favorit bland "hype espresso"/tredjevågen espresso är och förblir Aricha, ett fruktigare kaffe får man leta efter.

Efter en massa espresso så gjorde vi en avslutande lite koppning, men då var jag rätt nöjd redan efter allt testande av espresso.

Danne kommer "hem" till Dalarna senare i sommar och då ska vi försöka att få till ett "Dalajam" med lite kaffe intresserade snubbar/snubbor.

Sammanfattningsvis kan jag bara säga som jag brukar. Det är alltid gött att tjöta med kaffe folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback