Idag var det hemkokt på schemat

Jo men visst, idag fick jag ett ryck och gjorde en fikonmarmelad(står i kylen på avsvalning) och lite hallonsylt.

Fikonmarmelad är riktigt gott till ostar och det är också lite dyrt(tycker i alla fall jag). Så när jag såg ett trevligt recept för ett tag sedan bestämde jag mig för att spara det till någon regning dag, och idag regnade det rejält. Hur blev den då? Smakmässigt tycker jag den är väldigt välbalanserad med lagom mycket sötma och syrlighet. Dock kan jag inte uttala mig fullt ut då den fortfarande är sjukt het och inte har intagit sin rätta koncistens ännu. Men det kommer nog någon liten rapport framöver med bilder och så.

Hallonsylten blev en happening idag när vi var och handlade. Dom sålde hallon i en "jordgubbs kiosk" utanför ICA Maxi och hallonen luktade som skogshallon. Vem kan stå emot skogshallon? Inte jag i alla fall, så det blev två "korgar" med hallon till syltkok. Just nu står dom också i kylen för jag har lovat barnen att vi ska prova den tillsammans i morgon på frukostgröten.

Nu när jag förhoppningsvis får en riktigt god hallonsylt blir det några goda
"Razised" (En "islatté" med hallon touch). Men jag väntar nog tills solen återvänder så man kan sitta ute i solen och njuta av en kall kaffedrink och en tidning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vill du ha fler besökare till din blogg?

det går att fixa, börja med att trycka på den här länken;

http://www.viraltrafik.se/?annebertelsen

där finns det mer information om hur du gör. är man riktigt duktig finns det chanser att bli jättestor!



& när du ändå är på gång får du gärna klicka dig in på min blogg också;

http://annebertelsen.blogg.se

ha en fortsatt bra dag!

2009-07-08 @ 23:30:44
Postat av: Vivvi

Testa gärna min superenkla cheesecake. Nästan som glass.

gottochenkelt.blogg.se

2009-07-09 @ 22:34:15
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback