En katastrof fika på stan

Idag var jag och familjen på stan(Falun), gjorde lite ärenden och gled runt lite i största allmänhet som man gör när man har semester.
Som vanligt måste vi fika, vilket ledde till en jagt på något trevligt ställe där vi kunde få oss något gott och samtidigt kunna koppla av lite. (Behövs när man jagat 2 småtjejer med egen vilja som ett SJ-tåg).
Efter att ha fått gå från två trevliga ställen(fiket vid gruvan och Thungården) för vi inte hade kontanter på oss hamnade vi i Falungallerian pga att jag skulle på Clas Ohlson.
I Falungallerian fanns det för oss ett nytt café som hette Picacetto Espresso med ett rejält utbud på läckerheter och en trevlig uteservering. Frun och jag tog kaffe och cheesecake, barnen tog festis, cheesecake och muffins.

Här börjar eländet.
1. Kaffet var det vidrigaste jag druckit på evigheter, det smakade som man bryggt på espressorost vilket ger ett brutalt fränt kaffe.
2. Min cheesecake som skulle smaka Passionsfrukt smakade bara vidrigt. Det liknade mest fadd YES-citron(diskmedlet) i smaken. Konsistensen var inte alls sådär len och god som cheesecake ska vara, utan den var "dammig" som om pulvret inte lösts upp när dom blandade till den.
3. Dotterns hallon cheesecake smakade något sött men inte hallon, samt att den hade samma vidriga konsistens som min.
4. Fruns cheesecake (hjortron) smakade faktiskt hjortron, men hade en ännu vidrigare konsisten.

Det possitiva var läget och att festisen faktiskt var kall.

Så mitt totalbetyg blir 0,5 av 5:


Läs även andra bloggares inlägg om 
, , ,


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jättebra! Det behövs någon som säger sanningen.

2009-07-19 @ 05:59:39
Postat av: Göran

Synd att jag inte hann varna dig, Sambon var dessvärre där en gång...

2009-07-19 @ 11:47:57
Postat av: Hönan/Anna-Lena

Bradå vet vi vart vi inte ska gå imorgon när vi ska till Falun och göra stan:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback