Snabb "muffins" med grädde (5 min)

Eftersom jag har en craving på choklad, så surfar jag ofta runt på bloggar som skriver om choklad.
Idag (för 10 minuter sedan) hittade jag ett mumsigt recept på 5 minuters "muffin" i micron.
Och eftersom chokladkakor och grädde är det godaste som finns, så var jag tvungen att vispa lite grädde till....

Nästa gång blir det lite utveckling på receptet till råsocker, 50/50 kakao och oboypulver, samt lite Dumle bitar istället för chokladen.

CHOCOLATE MUG CAKE
4 msk vetemjöl
4 msk socker
2 msk kakao
1 krm bakpulver
2 krm vaniljsocker
1 st ägg
Häll sedan i:
3 msk mjölk
40 g (3 msk)Smält Bregott
3 msk mörka chokladbitar

Häll alltsammans i en mugg och kör i ca 2,5 minuter i micron

Sjukt gott var det.....(nästa gång kanske jag inte är lika tarv som nu och kan fota).

(Orginalreceptet som kommer från USA finns på matforum.nu.)

Läs även andra bloggares inlägg om 
, , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback