Chokladprovningar intressant och underhållande

Har haft några riktigt roliga chokladprovningar/kaffe- & chokladprovningar på sista tiden.

Har haft en kanon kul provning för ett gäng privatpersoner. Jag var nämligen till Alpha Plus (ett företag som tillverkar naturpreparat i Falun), där personalen ville ha en kombinerad choklad- & kaffeprovning.
Gänget sög i sig allt som sades och bjöds med stor entusiasm och nyfikenhet både när det gällde choklad och kaffe.

Det som annars skiljer sig åt mellan att hålla provning för privatpersoner jämfört med företag, är att privatpersonerna är mycket mer lyhörda och intresserade. Vid företagsprovningar är det oftast en hel del alkohol med i bilden, samt att det ibland finns totalt ointreserade/störiga personer som förstö rprovningen för dom andra.

En annan kul provning jag hade igår var för personerna som ansvarar för konfektyr/choklad på Axfood. Var lite nervös när jag fick reda på vilka personerna var 5 min före provningen, men väl igång så rinner det av en som vanligt. Det är alltid lite speciellt att hålla provningar för branchfolk, då man känner sig lite extra granskad.

Skulle nog kunna hålla provningar varje dag, då det är så otroligt kul att se hur personer oftast går från att ha haft Marabo mjölkchoklad som favorit till att inse hur underbar en riktig singel estate kan smaka. Att personerna sedan blir lyckliga av att äta choklad är en ren bonus! =)
Jag har börjat inse hur mycket jag tycker om att tala inför publik på sista tiden, då jag verkligen ser fram emot att hålla nästa provning. I början var jag lite stelare, men det hade nog med att jag inte kände mig så säker på produkterna och råvarorna som jag skulle.

Kommentarer
Postat av: uve

Tänk så olika vi är du och jag vännen. Jag som inte alls tycker om att tala inför publik. Jag älskar dig och är så mallig över dig! Puss, puss, puss...

Postat av: Ladyboss

Jag är också stolt över dig!
Kram

2008-06-01 @ 06:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback