Radioprat om espresso

Idag var det åter igen dags för ett besök på P4 Dalarnas program Centralen, som sänds vardagar mellan 9-12.

Dagens inlägg var en liten fortsättning på det första reportaget som Jon gjorde hemma hos mig då vi körde lite espresso kaffe.
Kommer att titulera mig som "Radiobarista Stefan Lindkvist" från och med nu, inte många som fått den titeln utannonserad i direktsändning. ;-)

Idag hade jag med mig en av mina två värmeväxlarmaskiner, kvarn mm till studion i Falun. Det är alltid en trevlig stämning i studion tycker jag, och idag var det en välbesökt studio då jag bjöd personalen på Radiodalarna på kaffe.

Här kommer lite bilder på Jon "in action".
 

En liten bild från Radiodalarnas hemsida också.
image395
"Helena och Charlotte köar för en espresso hos Centralens
egen barista Stefan medan Jon sänder."
(Fler foton kommer när jag får dom från Radiodalarna.)

Förra veckan var jag där och pratade "bryggkaffe", samt att vi koppade lite kaffe som gemene man kan köpa i affären. Jag bjöd Jon och Jenny som vikarierade för Johan på några sorter av Löfbergs finaste som vi provade genom att koppa dessa.

Ett 4:e och sista inslag kommer nog framöver men då kring choklad, olika kakaohalt, olika bönor och estate choklader på agendan. den som lever får se.

Vill du lyssna till dagens inslag är det bara att klicka på länken nedan.
http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=1020021&isBlock=0


Kommentarer
Postat av: uve

Ja gud ja, vad bra du var ;)Puss, puss

Postat av: Linken

Ja precis, som några andra skulle ha sagt...=)

2008-02-20 @ 23:01:11
URL: http://linkens.blogg.se
Postat av: ulrika_m

Du var verkligen bra! Jag var på vårdcentralen och klev precis in i väntrummet när jag hörde din väna stämma i etern och undrade vad fasen Stefan gör på Tisken!?! Men jag såg dig ingenstans och det var ju inte så konstigt eftersom du bara fanns i högtalarna ... Jag blev lite full i skratt faktiskt. Lyssnade klart i bilen sen och jösses vad du är bra! Nu kommer jag bara att värma på mjölken lite lagom i fortsättningen! Eller ännu bättre, jag kommer över på en RIKTIG kaffe en vacker dag! Kul att du får lite uppmärksamhet! (Tror jag det att de kallar dig Radio Dalarnas egen barista - du bjuder ju på smaskigt kaffe varje gång de ger dig radioutrymme!) :)

2008-02-21 @ 21:14:14
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Dan Stenqvist

Vilken klippa du är!

2008-02-21 @ 22:57:42
URL: http://www.danstenqvist.com
Postat av: Dan Stenqvist

By the way, du måste komma ner och jamma i Malmö i sommar!

2008-02-21 @ 23:21:50
URL: http://www.danstenqvist.com
Postat av: Linken

Tack vad ni är snälla!
Skulle vara sjukt kul att mecka lite kaffe i Malmö, men det gäller att få med familjen på det hela...

2008-02-22 @ 00:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback