Dags att uppdatera er lite

Har haft lite mycket att göra ett tag, men här komme lite som hänt i alla fall.

Har varit i Stockholm på NK och demat maskiner & kaffe för
jbcoffeehouse AB, samt träffat Kaveh Azizian (som demade maskiner på John Wall). Kaveh var lika glad och trevlig som vanligt, hade jag vetat i förväg att han skulle dema maskiner i närheten hade jag tagit med extra Milko mjölk till honom. Varför då, undrar ni? Jo, han var nämligen med Milko och arbetade fram deras Lattemjölk.

Mattias har varit med på radion (Centralen/Radio Dalarna) och snackat kaffe du kan höra på inslagen HÄR(14:15 in i inslaget) & HÄR.

En del julgodis har vi också hunnit med att göra före julen och en del inspiration har jag fått från bloggen Amelias Café där jag hittade recepten på trillingnöt och Wienernougat. Båda var riktigt goda! Sedan var jag till min bror och såg när A gjorde Rocky Road och när jag läste att jb gjort samma sak var jag tvungen att testa och det var riktigt gott. Fast istället för att göra som orginalreceptet så blandade jag i 200 gr Fazer mjölkchoklad med 400 gr mörk choklad för att "ljusa upp den". Sedan vart det knäck med pistage nötter och lite gjutna mjölkchokladhjärtan.

Julafton utan fru fick jag uppleva också, då min älskade Y låg hemma i feber och halsont. Tyckte så synd om henne som inte fick se barnen när dom träffade tomtarna(vi var till både farmor & farfar och mormor & morfar) och öppnade paketen.

Läs även andra bloggares inlägg om  , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Y

Tack, jag tycker också att det var synd om mig som inte kunde vara med på julafton och se sötnosarna möta tomtarna. Tycker lite synd om mig nu med när jag fortfarande är sjuk och ligger här hemma utan er idag igen...



din älskade Y.

2008-12-27 @ 10:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback