Knaper ljud i väggen, vad kan det vara.....

Det började föra veckan på torsdag kväll, eller rättare sagt det var då jag hörde det första gången. Ett litet knaprande ljud i väggen ovanför fönstret utanför badrummet.
Vad var det?
En mus?
Givet tänkte jag och bankade i väggen, men till min stora förvåning så slutade inte ljudet som jag hel säkert hade trott. Musen hörde nog inte tänkte jag och bankade riktigt hårt, men inte fan slutade ljudet för det.
En sak var klar, det är ingen mus som knaprade i väggen, nu blev jag nervös. Vad är det för något tänkte jag, och gick till sängs.
Kvällen efter säger min kära Y:
- Hörde du, det är något som äter i väggen!
- Shit, jag hörde det igår men glömde av det idag. säger jag.
- Det är säkert husbock säger min kära Y.

Jaha, då var det dags för nästa elände tänkte jag. Är det inte det ena fanstyget är det det andra, jag tror tusan att det vilar en förbannelse över huset ibland. Efter ett helt kasst och psykiskt förödande surfande till kl 3 på morgonen inser jag att en sanering av husbock är:
1. Något man inte kan göra själv.
2. Svårt att upptäcka, då dom rackarna "stänger ingångshålet"
3. Skitdyrt att sanera
4. Förödande, då skadorna på timmret brukar bli brutalt, då dessa kräk avsöndrar något som bryter ner cellulosan.

Lördag morgon (igentligen lunchtid) tittar jag av en händelse ut genom fönstret som förstört hela min skönhetssömn, så nu ser jag gräsligare ut än vanligt!
Vad ser jag?! Husbock (inte jag, insekterna snuskhumrar)?! Jo,en geting kommer flygande och försvinner in ovanför fönstret och efter ett tag kommer en till.
- Aha, säger jag. - Ett litet getingbo, det är bara att ta bort.
Sedan inser jag att skiten sitter i väggen, shit det blir inte bara att peta ner något litet grått nystan här inte.

Men idag iklädde jag mig rollen som GUD och lät min alsmäktige vrede gå ut över dom stackars getingarna som valde totalt fel boplats.
Med heltäckande klädsel och en sprayflaska med RADAR skred jag till verket. En halv flaska senare har populationen reducerats brutalt, getingar kryper in i huset och kryper runt i små cirklar i väntan på att bli ihjälslagna av mig.

Nu har knaprandet upphört, och friden har åter spritt sig i min kropp.

Amen och gud vare med alla små getingar i Nalle Puh himelen med all honung!


Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Vad skönt att det "bara" var getingar! jag känner igen skräcken när man hör/upptäcker något i huset som inte är som det ska och den interna kalkylatorn genst går igång och räknar ut hur många månadslöner detta kommer att gå på. Nu är ju du en händig människa som fixar saker själv, men en annan står med Gula sidorna i näven och hoppas på att inte bli lurad. (Vi har nog ett par getingbon på vinden vi också, har du en burk Radar över?)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback