Det går framåt

Dom sista dagarna har det börja hänt en del här hemma när det gäller färdigställningen av sovrummen.
Trossbotten har gjorts klar och klätts med vindpapp, salningen och avvägningen av golvsyllarna har fixats, isoleringen har sprutats in och slutligen blev vi klara med inläggningen av golvet nu i kväll.

Det är tack vare min far och svärfar som det gått undan så som det gjort. Det går snabbare när man har en "pådrivare" med sig, annars är det lätt att man går och tar en kaffe och blir sittandes framför datorn. Det är inte bara bra med hjälp i pådrivande syfte heller, utan dom har ett och annat knep också ibland. Så är det bra att ha någon med sig som har förslag på lösningar när man själv kör fast eller tänker galet.

Nu återstår: lackning av golv, lite omdragning av el, montering av dörr och karm, salning och skivmontering på väggar, målning, tapetsering, listning och tillverkning av blombrädor. Sedan har jag garanterat missat något mer som måste fixas.....

Här kommer lite bilder på hur det skridit fram dom sista dagarna:

Färdigt för isolering av
Fs sovrum

Färdigt för isolering av
vårt sovrum

Isolering påbörjad

Jag som isolerardräng

Isolering klart

Fs golv på plats

Vårat golv på plats

Gäller att vara förutseende för kommande dörrbyte

Måste försöka modifiera den nya dörren så att jag kan använda dom här fina vreden vi hade tidigare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback