Julens drycker och choklad, provning på Systembolaget

I dag var jag på en provning anordnad av Systembolaget som hette Julens drycker och choklad. Om det inte var för att vi fick prova två sorters glögg, skulle jag kallat den för starkvin och choklad för det var precis vad det var. Jaja, hur som helst så fick vi prova 5 st starkviner av det lite sötare slaget samt några olika chokladsorter. Hon som höll i provningen hette Carina Mian och var väldigt duktig på drycker och hur provningen av drycker gick till. Tyvärr var det en lite brokig blandninga av choklader och i min mening för lite choklad för att kunna prova dessa seriöst till dryckerna. Det går åt en del choklad till 5 drycker, så det var lite synd.

Att prova choklad och dryck tycker jag är en trevlig upplevelse som fler borde prova, dels för att det är kul men även för att jag tycker att folk i allmänhet borde "gå lite utanför ramarna" och  prova något nytt och intressant.

Gick provningen i lite benchmarking syfte, men när det gäller chokladen tycker jag att det inte gav något alls då jag själv känner att jag har mycket större koll på den. Men som vanligt ser och hör man hur andra gör och lägger upp sitt arbete, så alltid finns det något att lägga på minne och använda.

Det var garanterat inte den sista provningen jag ska gå på via Systembolaget, då dom är oerhört duktiga på drycker och dryckes provningar.

Länk till provningar på systembolaget:
http://www.systembolaget.se/TjansterEvenemang/Dryckesprovningar/

Länk till provningar på systembolaget i Falun:
http://www.systembolaget.se/TjansterEvenemang/Dryckesprovningar/DryckesprovningarDetaljer.htm?butik=2001

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback