Bredställ och whisky

Idag vaknade man med insikten att jag skulle fixat vinterdäcken för länge sedan, och som inte det var nog påminde min älskade fru mig om detta på ett väldigt tydligt sätt. När vi väl masat oss upp ur sängen och gjort oss i ordning var det bara att glida iväg till Sågmyra och A:s 3-års kalas, där vi lämnade F för fiska dam och stojj. Jag, älsklingen och W åkte vidare till Lager 157 och shoppade lite, innan vi for tillbaka till alla glada barnen som precis skulle till med fiskdamm.

Efter "hela havet stormar" eller barn kalas som vissa envisas med att kalla det, var det dax att fara hem. Hux flux så skulle F stanna hos sin kusin A, så jag, älsklingen och W fick fara  hem och mellan landada innan vi skulle vidare till Conny & Ulla. Efter mat och en hel del vin skulle Conny absolut häva i mig en whisky och för dom som inte känner mig kan jag säga att sprit som inte är genomskinlig är dålig sprit (brunt=föroreningar). Men med lite vatten och en skvätt Glenkinchie 10 Years (nr 70500 på bolaget), måste jag sägaatt det kanske är dax att omvärdera mina åsikter..... Efter god mat och trevligt sällskap fick vi lov att åka till Sågmyra och hämta  F då hon ville hem. 

Resan gick via Falun vidare till Bjursår, men där tror jag att allmän väg slutade. Halt så in i backen med 2 sladdar på vägen dit och en fru som tyvärr inte är helt van vid bakhjulsdriven bil, vilket resulterar i en adrenalin stinn världsmästare till bilförare i baksätet( d v s jag...). vid första sladden ropar jag. koppla ur, Koppla ur! för att slutligen skrika KOPPLA UR!!!!  och tilläggas ska nog att jag sade allt ihop på en och samma gång....
På vägen hem fick jag ett ultimatum att " vackert tiga" (fast med aningen starkare ord) eller gå hem, så jag valde det första.....

På måndag ska det köpas däck!

Kommentarer
Postat av: uve

Ja du, tänk att man ska få lov att skrämma dig för att äntligen få dig att ta itu med inköp av nya däck.

Postat av: Ladyboss

Jag älskar er, tur att det gick bra!

2007-11-04 @ 09:00:59
Postat av: Victoria

Det värsta som finns är en karl bredvid, eller i baksätet då förstås, som ska köra bil trots att det är någon annan bakom ratten. Så jag förstår verkligen Uves irritation, tar mig friheten att anta att hon blev rätt så irriterad över ditt försök till att köra bil från baksätet ;) Hoppas verkligen att det inte var något allvarligt sladdande! Och köp för guds skull nya vinterdäck i tid! KRAM!

2007-11-04 @ 21:23:24
URL: http://victorianordgren.blogg.se
Postat av: ulrika_m

Jag har åkt bil låååångt med Uve bakom ratten och kände mig helt trygg. Så det är nog bra om du håller näbben nästa gång ni är ute och kör, för du har inget att oroa dig över. Bra att ni har haft en kul helg, hörni!

2007-11-04 @ 21:52:12
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Linken

Hmmm, konstigt att det bara är damer som reagerar...;)

2007-11-06 @ 08:03:45
Postat av: Alvmarken

Det går att köra bil som passagerare.. det finns det även tjejer som gör :) Jag har en. Tyvärr måste jag erkänna att jag är likadan själv, men å andra sidan kör jag nästan bättre från baksätet (!?) och det gör säkert du med ;)

Läste idag att en krock i 90 km/h motsvarar ett fall från ett 10-våningshus. Så... kör försiktigt allihop!

2007-11-12 @ 16:29:58
URL: http://alvmarken.blogspot.com
Postat av: Mattisklara

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2009-01-15 @ 20:29:35
URL: http://mattisklara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback