Examen för Tobias

Ja, då har Tobias gått ut grundskolan och nu börjar livet där han själv får börja göra egna val på riktigt.
Den fina avslutningen var i Dala-Floda kyrka eftersom Mockfjärdskyrka är för liten. Det var en alldeles lagon avslutning med fin sång av skolkören och några jätte duktiga tjejer som sjöng solo i kyrkan (starkt gjort när man är 16 år tycker jag). Det som är riktigt bra är talet som Skolnämden gjorde, ruggit kort och lite kul,.Dom andra var heller inte så långa men lite mer krystat, och kändes inte lika rakt från hjärtat tyckte jag. Kul att se alla eleverna gå fram och få betygen i sina fina kläder. Det som var ännu roligare var att se hur stora dom blivit, man har inte riktigt hängt med och sett Tobias kamrater sedan vi flyttade.
Höjdpunkten var i alla fall att få se Tobias gå fram och hämta betyget och tacka lärarna.
Det var med stolthet som han visade upp betyget och jag var riktigt stollt jag med att han lyckades så himla bra med sin uppryckning inför avslutet på grundskolan.
Tragiskt nog fick jag inte kameran att fungera i kyrkan pga den skumma belysningen och avståndet fram till där dom stod, men minnet kommer att finnas kvar i all oändlighet.

Jag är stolt över dig Tobias och hoppas att du komme att trivas i ditt nya "vuxna" liv!

Kommentarer
Postat av: Skräptanten

Vad härligt att grundskolan är över för Tobbe, och att betygen blev så bra! Ge honom en STOR kram från oss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback