Trevligt Cafè i Falun

Hittade ett trevligt Cafè på Slaggatan 31, en mysig gammal bakgård med lummig grönska och trevlig personal.
Tjejen som stod bakom maskinen (Espressobryggaren) var en trevlig ung dam som hade gått
Beige's espressokurs. Det är alltid trevligt med baristor som frågar hur kaffet smakar, och som gärna pratar med kunderna.

Synd att dom hade lite dåligt med utbud på kaffebröd då jag är en riktig tårt/bakelse älskare, men dom hade mackor som dom fixade efterhand som beställningarna kom, och det tycker jag är en skön stil, med servering till bordet av nygjorda mackor som inte svettats i gladpack. Kaffet var en 80/20 blandning(80% Arabica/20% Robusta) från Bergströms, som jag tror var lite för snabbt extraherad (ljus, lite tunn crema, en lätt bitterhet i smaken och en aning stor volym i koppen). Men den trevliga atmosfären gör att jag lätt har överseende med det.=)

Det trevliga cafèt heter Thunströms Gårds Cafè och brukar tydligen anordna lite musik kvällar också.

Gå dit! Det var ett helt underbart mysigt ställe! (Ska ta ett foto nästa gång)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback