Sundborns tur

I lördags tog jag och frun en brejk från snickrandet på Pappersvinden(vi har gjort om i butiken lite) och åkte till Sundborn för att kika lite på Carl Larsson gården(Lilla hyttnäs) och Stora Hyttnäs. Eftersom Fanny var med sin farmor, farfar och kusinerna till Tomteland i Mora och Tobias var i Mockfjärd var vi helt för oss själva.

Carl Larsson gården är lika kul varje gång att se och man får en massa ideer om vad man kan göra, som man sedan i alla fall glömmer....

Efter Carl Larsson gården gick vi över ån till Stora Hyttnäs och tog en guidad tur där med. Det är mycket intressantare med Carl Larsson gården för det finns så mycket roliga saket att titta på där. Synd bara att man inte får fotografera på CL gården.
På Stora Hyttnäs såg jag mitt framtids projekt, en tidsenlig veranda att snickra till på vårt hus.

Tack min underbara fru för en mysig dag, trots den stora magen, värkande fötter och rygg blev det en heldag med bara du & jag.
Jag älskar dig!

Och så bilderna:

En fin blomma hemma..Hela krukanYvonne i väntan på Guidade turen på CL Gården

Carl Larsson GårdenCarl Larsson GårdenVy över ån från Carl Larsson Gården

Dröm verandan på Stora HyttnäsTrädgården på Stora HyttnäsSveriges äldsta äppelträd (350 år)

Målning av Carl Larsson på en panelbit på Stora HyttnäsEn gammal Whisky flaska... och en bandyportfölj

Kommentarer
Postat av: uve

Tack själv, längesen vi hade en dag för oss själva och inte bara var hemma. Det var verkligen supermysigt! Love you...
/frugan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback