PAIN på Ludvikafesten 2007

Jag och Tobias var till Ludvikafesten och såg på Ebba Gold, PAIN och tyvärr får jag säga Björn Rosenström.

Tobias som är ett stort Ebba Gold Fan ville naturligtvis till Ludvika för att se Ebba Gold spela live. Tycker att dom gjorde en riktigt bra spelning, men publiken var lite seg dom första låtarna tills att dom drog igång 800 grader, efter det formligen kokade publiken och killarna i Ebba Gold röjde gärnet. Tycker att det var en av dom bättre spelningarna med Ebba Gold jag sett.
image205

Efter att Ebba gold gick av scenen tog vi en liten promenix på stan och hittade ett trevligt fik som heter Café Engelen. Där bakom spakarna stod en kille som heter Magnus Wingård, som är en certifierad Senior Beige Barista. Kaffegalning som jag är tyckte jag att det var toppen att få träffa en riktig barista som gör kaffe med själ och hjärt för att kunden ska bli nöjd, och inte som alla andra i t ex Falun och Borlänge som enbart styrs av pengarna.
Bara en sådan sak som att man har det vettiga priset på 12/18 kr för en enkel/dubbel espresso får en kaffe människa som jag att bli tårögd.
På min fråga vad det var för bönor till espresson gick Magnus igång direkt och förklarade att det var bönor från Guatemala och Etiopien och att kaffet rostades i Italien osv med andra ord en passionerad barista. Han och övriga personalen var mycket trevliga trots att det var enormt mycket folk i farten. Hur var espresson då? Den var riktigt bra, med en mjuk och fyllig crema och en mild smak med lång och god eftersmak, samt presenterad på ett snyggt sätt med lite bönor utspridda på fatet. (den var så god att jag glömde att fota den, förlåt).
Efter att jag svept espresson gick jag för att ta en till, och då fick jag prova espresso på blenden dom använder till mjölkblandningarna. Den var också riktigt god och med en lite större syra som garanterat gör sig perfekt med den sötamjölken.
Om ni är i Ludvika eller åker förbi, stanna för tusan och gå in för att få en riktigt god kaffe!!!

PAIN, jag säger bara PAIN!

image206


Vilken kille, så sjukt hårt, tajt, ösigt och maffigt var det länge sedan jag såg. Hur kul var det inte för Peter att äntligen få entra en scen i hemorten Ludvika, och på vilket sjukt bra sätt han gör det. Efter en inledning med "Same old song" i ett konfettiregn, fyrverkeri effekter och ett brutalt ös körde han och bandet på i ett rasande hårt tempo med en skön mix av låtar från fler av albumen, för  att slutligen avsluta allt med "Shut your Mouth" i en brutal ljusshow med strålkastare, fyrverkerier och gnistregn. Kul att se en så stor artist som PAIN i Ludvika.

Björn Rosenström är så jävla dålig att jag inte ens kommer att skriva mer än så här om den tragiskt dåliga nödrimmaren...

Kommentarer
Postat av: Alvmarken

Fan att jag inte hade möjlighet att se Pain.
Fick iofs se en massa bra artister på Peace & Love, men ändå. Pain på hemmaplan borde vara som en rejäl käftsmäll... och att tycka om det :)
Ebba-killarna känner jag ju så dom vet jag är bra...

Postat av: ColtZ

haha en så stor artist som pain i ludvika? Han är från ludvika ffs!

2007-07-06 @ 13:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback