En resa till paradiset

I onsdags följde frun(höggravid) och dottern med mig till ett paradis på jorden, nämligen jbcoffehouse AB och janne bonin som äger/driver företaget. Anledningen till trippen var ett framtida samarbete, där jag ska demonstrera lite maskiner och kaffe åt janne i diverse butiker. Kan nämna att i jannes butik finns allt en espresso frälst människa kan önska sig, där av rubriken på inlägget.

Eftersom jag gillar ämnet kaffe och särskillt espresso, samt tycker om att visa/prata/sälja ska det bli riktigt roligt att jobba för jbcoffeehouse AB. Själv hade jag trott att det skulle bli ett litet möte att prata lite allmänt om vad som eventuellt skulle bli aktuellt. Men det hela slutade i ett 3 timmars helt underbart "kafferep"  där jag och janne talade kaffe och allt möjligt.
När jag(vi) åkte därifrån hade jag med mig en hel arsenal med prylar hem, bland annta kan jag nämna: En BFC Pulsante (espressomaskin), en Ascaso DREAM (espressomaskin) i handpolerad aluminium, en Anfim KS Self (kaffekvarn), Mauro De Luxe (kaffe), Extra Aroma (kaffe), ursnygga Giotto koppar där koppen är placerad lite mot sidan på fatet, en 1/2 liters Motta kanna för mjölkskumning m.m. Som ett litet plåster på såren fick min underbara fru en kokbok signerad Alexandra Zazzi av janne.

Ni som förstår vad detta är, förstår också hur kul detta är för mig som espresso frälst. Hade nog inte fattat riktigt förrens idag hur mycket grejjor janne skickad med mig hem, bara sådär liksom.

Sedan i onsdags har det varit en hel del tid vid maskinerna för att "lära känna" dom rejält. För i min värld ska man behärska det man visar/säljer, så jag har en rätt hård press på mig själv att jag ska kunna behärska maskinerna till fullo. När jag känner att jag har det till 100% ska jag plugga maskindata och priser om kunderna frågar (kan det mesta redan), och sen är det "bara" att sälja....


 image249
image250
image252

Nu ska jag maila janne och tacka för onsdagen, och tack familjen för att ni orkar med mig och mitt intresse för denna ädla dryck!


Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Ååhh ... du får gärna öva på mig om du vill lära dig maskinerna, ser fram emot espressoprovning på Pappersvinden nån lördag ... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback