Fick mig ett skott av frun (helt underbart)

Efter något som känns som en evighet var min älskade fru inte helt avvisande idag när det gällde att försöka behaga sin man. Utan tvekan sade hon idag ja på min fråga om hon kunde göra mig en espresso. Med några knappa instruktioner om rengöring, malning, tampning, primning, så fixade hon sitt första skott på Mauro de Luxe.

Betyget då? Hade jag gjort en så bra espresso första gången hade jag gjort kullerbyttor av glädje. Skottet var bra med fin crema, bra färg och god smak. En 6:a av 10 möjliga, där 1 är "smak av sur disktrasa" och 10  "en gång i livet upplevelse". Hur som helst så var den bättre än någon jag köpt på stan i Falun eller Borlänge, så frun borde lätt kunna kalla sig för barista eftersom dom gör det....

Hurra för min fru! Nu ska jag bara lära henne att skumma mjölk, sen kan jag beställa av henne!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback