Byte av ytterpanel

Jaha, då var det dags igen med lite renovering.
Det här går nog fort tänkte jag som vanligt och blev totalblåst, som vanligt. Undra när jag skall lära mig den där lagen om all tings jävlighet någon gång.
Hur som helst, så här började det.

Jag hade tragiskt nog sett att jag måste byta panelen på den södra gaveln, den är total slut. Skev som en krokig gammal gubbe och glipar som framtänderna på Tore Skogman, och solbränd som en gammal Volvo.


Efter som vädret var bra idag, var det bara att hänga på släpvagnen och åka till sågen för att handla lite panel. Jag fastnade för en dubbelfasad panel, som liknar den på huset. Efter det var det bara att fara hem igen och lasta av hela högen som man stått och plockat,  kikat, kollat på och sist men inte minst lämpat upp på släpvagnen. Efter det var det bara att fräsa iväg tilll Byggmax för att handla lite vindpapp och ny isolering eftersom jag sett att dom små men ack så sluga fåglarna har stulit från min gavel.
Så långt var allt frid och fröjd, och jag kände mig lite ivrig på att "fixa till" gaveln men ack så fel det blev...

När jag väl börjat att riva bort den gamla isoleringen ser man som vanligt att det är någon satans pelle jöns som varit framme och klantat sig. FY fan för IDIOTER som snålar och KLANTAR sig när dom RENOVERAR, det borde vara SKOTTPENGAR på dom!!!!! Dom förbaskade jävla snåljåparna har inte ens reglat upp riktigt när dom tillägs isolerade, utan harvat dit en liten sketen brädbit på högkant lite här och var. Och inte nog med det, eftersom dom inte har fått ihop panelen (garanterat något begagnat skit) riktigt när dom spikade dit skiten hade det runnit vatten på insidan av panelen, som i sin tur såklart hade gjort att den undre regeln/stocken på huset var murken. Hur jävla lycklig blir man inte då.......... hade lust att hämta bensindunken och göra en stor askhög av hela skiten, men lugn och harmonisk som man är (LÖGN) fick jag väl fixa till eländet (Valium -ja,tack!).

Efter att ha fixat till regeln/stocken var det bara att slita bort dom små fjantiga brädorna som skulle föreställa reglar. Man får ju bara lust att spy, 3 miljarders, miljoners tusentals sabla dyckert i varje bräda, det såg ut som om någon galen fakir hade spikat upp skiten. Ja ja, det var bara att hämta hammaren och ett gäng 2"x4" som jag fick klyva, så att man fick något att spika upp på väggen så att jag hade något att fästa panelen i.

Inte nog med att det finns idioter som provar att renovera hus, det finna så in i helvete med myggor också. Minst en hel satans arme med dessa äckligt låtande och in i öronen flygande kräcken. Men stabil som man är (fäcktar som en övervarvad helikopter) fortsatte man att regla upp och snickra dit ny ytter panel, tills jag började bli yra av blodförlusten som dom små kalasande kräcken sugit i sig. Hoppas att dom fick i sig lite skit från gårdagens vinare, så att deras barn (dom små kräcken) får kromoson fel och får snabeln på ryggen.

(Nu är det bara att leta på en salubrin falska och dutta duscha sig med. Hade jag varit hund skulla alla trott att jag haft löss, så in i h-vette kliar det.)

Kommentarer
Postat av: Alvmarken

Jag tycker synd om dig, din stackare... ska skicka en flaska reservsalubrin och en hela gin (så att du kan glömma eländet).

Postat av: Linken

Skit i salubrinflaskan och skicka 2 gin istället... =)

2006-09-26 @ 00:06:01
Postat av: Goranjohanne

Great site keep up the good work

2009-05-29 @ 14:09:12
URL: http://goranjohanne.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback