Efterrätts-mage!


Idag var frugans moster på besök, det var trevligt. Hon är alltid så glad och possitiv, så det känns alltid kul när hon tittar förbi. Och inte nog med det så hade vi vår dotters kusin Amberle här också så att barnen kunde umgås och föräldrarna fick något gjort.

I dag kunde jag åter konstatera att jag har en efterrätts-mage dvs att hur mätt jag än är kan man alltid äta efterrätt och godis, och det finns fler med mig....
Som idag när vi ätit klart och var mätta kom frugan på att vi hade hallon och glass hemma, så det slank ner en hel del och inte nog med det så kom jag på att vi hade grädde hemma också, så då blev det en Con Panna (Espresso med vispad grädde) till det också (det är ju sjukt gott med det starka kaffet och den lena grädden).
Con Panna


Att jag inte går upp ett gram i vikt heller gör det inte bättre, så där sitter man och slafsar i sig allt möjligt gott utan dåligt sammvete och drar med mig alla andra ner i sötsaksträsket.

När vi hade slafsat i oss det gjorde vi en hallon tårta96276-13
som vi tog med oss när vi lämnade Amberle, så idag
har jag nog fyllt min dags ranson.














Kommentarer
Postat av: "Frugans moster" ;-)

Vad gullig du är!
Tusen tack för en mysig dag, god mat, god efterätt och gott kaffe av olika slag!

2006-08-14 @ 19:36:20
Postat av: Erlinglinnea

Great site!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback